Obchodní podmínky

Prodávající a provozovatel internetového portálu:

Ráj dřeva s.r.o.
Pavlice 34
671 56 Grešlové Mýto
IČO: 26921260
Spisová značka: C 45656 vedená u Krajského soudu v Brně

Jednatel: Jaromír Kovářík

Kontaktní údaje:

Email: [email protected], [email protected]

Telefon: +420 515 258 109, 775 394 305

www.dubovepodlahy.cz

(dále jen prodávající)

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu na adrese https://rajdreva.cz/

I.

ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1. Tyto obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen kupující), v rámci smluvních vztahů uzavřených prostřednictvím internetového obchodu Ráj dřeva, s.r.o., který je dostupný na webové stránce https://rajdreva.cz/(dále jen „internetový obchod“). S těmito obchodními podmínkami má kupující možnost se seznámit před odesláním své objednávky a je na ně dostatečně předem upozorněn.
    2. Souhlas s obchodními podmínkami a reklamačním řádem

Ustanovení obchodních podmínek a reklamačního řádu (viz níže) jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupující odesláním objednávky stvrzuje, že se před uzavřením kupní smlouvy s těmito obchodními podmínkami, jakož i s reklamačním řádem prodávajícího seznámil a že s nimi bez výhrad souhlasí a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

1.3 Informace o zboží a cenách

Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny jak s DPH tak i bez DPH. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.

Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Odstíny barev se nemusí plně shodovat s obrázky v internetovém obchodě – záleží na individuálním nastavení barevného rozlišení v počítači kupujícího.

II.

OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

    1. Předmět plnění

Kupující může realizovat koupi zboží z internetového obchodu od prodávajícího prostřednictvím elektronické objednávky:

  • Prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
  • Vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.

Před odesláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil. Podmínkou platnosti elektronické objednávky kupujícího je vyplnění veškerých objednávkovým formulářem předepsaných údajů a náležitostí (potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami), včetně e-mailové adresy kupujícího, na kterou mu bude zaslán potvrzující e-mail o přijetí objednávky. Ceny uvedené v e-shopu jsou platné v okamžiku objednání, prodávající si vyhrazuje právo na změnu cen v případě prezentační chyby i v případě změny peněžního kurzu.

Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. V případě, že kupující požaduje zboží zaslat, je pro uzavření kupní smlouvy nutné potvrzení způsobu dopravy a ceny dopravy. Kupní smlouva vzniká po odeslání objednávky kupujícím, potvrzením přijetí objednávky prodávajícím, a vzniká až po odsouhlasení dodacích podmínek, způsobu dodání a ceny dopravy. V případě volby osobního odběru vzniká kupní smlouva odesláním objednávky kupujícím a přijetím objednávky prodávajícím. Přijetí objednávky se prodávající zavazuje potvrdit odesláním potvrzujícího e-mailu na e-mail kupujícího, zadaný při objednávce zboží. Veškeré potvrzené objednávky zboží učiněné prostřednictvím internetového obchodu jsou závazné pro kupujícího i prodávajícího.

Prodávající je oprávněn plnit předmět kupní smlouvy i částečně a kupující je povinen částečné plnění předmětu smlouvy převzít.

    1. Dodací podmínky

Dodací doba zboží je 15 pracovních dnů od připsání minimálně ½ celé částky na účet prodávajícího. Zbývající část platby bude zaplacena při dodání zboží podle zvolené formy úhrady. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. V případě zvolení vlastního vyzvednutí zboží se toto potvrzení považuje za uzavření smlouvy. V případě zvolení dopravy na zvolenou adresu je nejprve nutné odsouhlasení způsobu a ceny dopravy kupujícím. Poté prodávající zašle kupujícímu potvrzení na mejl spolu s fakturačními údaji. Toto potvrzení se poté považuje za uzavření kupní smlouvy. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávají informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

Termín dodání je udáván na pracovní dny (není započítáván víkend a svátky). Pokud nastane změna v předpokládaném termínu zboží, bude o ní prodávající kupujícího neprodleně informovat. Prodávající se zavazuje informovat kupujícího o skutečnosti, že zboží bylo vyexpedováno, a to na e-mailovou adresu či telefon, uvedený v objednávce. Nepřevezme-li si kupující objednané zboží z důvodu na jeho straně, nese kupující náklady na dopravu nebo na opakované dodání v plné výši.

Zboží je kupujícímu dodáno buď na adresu kupujícího nebo osobním odběrem v provozovně prodávajícího. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží, viz. výše. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy. V případě, že je z důvodu na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp.náklady spojené s jiným způsobem doručení.

    1. Zákaznický účet
  • Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
  • Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  • Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  • Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznické účtu třetím osobám.
  • Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodní podmínek.
    1. Platební podmínky a dodání zboží

Způsob úhrady si kupující zvolí při provádění objednávky v objednávkovém formuláři. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

  • V hotovosti – min.½ ceny při uzavření kupní smlouvy, doplatek při převzetí zboží v sídle firmy.
  • Na dobírku – min.½ ceny zboží při uzavření kupní smlouvy buď v hotovosti v sídle firmy, nebo na účet prodávajícího 218057069/0600 (jako variabilní symbol je kupující povinen uvést číslo daňového dokladu) a doplatek při převzetí zboží od dopravce.
  • Bezhotovostně – převodem na účet prodávajícího: 218057069/0600. Jako variabilní symbol je kupující povinen uvést číslo objednávky. Takto uhrazená kupní cena musí být na účet prodávajícího připsána před expedováním zboží kupujícímu.

V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy, přičemž faktura se považuje za uhrazenou dnem připsání celé fakturované částky na účet prodávajícího. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou. V případě nedodržení této lhůty má prodávající právo od kupní smlouvy odstoupit.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

2.5. Kontrola stavu zásilky při převzetí zboží s dopravcem

Ihned, při dodání zboží je kupující povinen překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky podle přiloženého přepravního listu, zejména počet balíků a poškození obalu. Reklamace zboží může být uznána pouze v případě, pokud nebyl vnější obal poškozen. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. poškozená. Převezme-li takto poškozenou zásilku kupující od přepravce, je nezbytné poškození popsat v reklamačním listu, pořídit fotodokumentaci obalu i zboží a nejpozději do 24 hodin oznámit tuto skutečnost prodávajícímu elektronicky na emailovou adresu: [email protected], nebo telefonicky na čísle 775 394 305. Pokud tak kupující neučiní, vystavuje se nebezpečí, že mu pozdější reklamace nebude uznána.

    1. Povinnost kupujícího prohlédnout dodané zboží před montáží

Po převzetí zboží je kupující povinen dodané zboží ihned prohlédnout. Zjistí-li kupující závadu, je povinen nejpozději do 24 hodin oznámit tuto skutečnost prodávajícímu elektronicky na emailovou adresu: rá[email protected] nebo telefonicky na 775 394 305. Tato prohlídka musí být před montáží zboží. V opačném případě může dojít ke znehodnocení zboží a v případě, že kupující odstoupí od smlouvy, může prodávající požadovat po kupujícím náhradu vzniklé škody. Kupující je povinen nahradit zejména náklady související s vrácením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží. Úhrada těchto nákladů a škody proběhne tím, že z kupní ceny, která je prodávajícím v případě odstoupení vrácena, je o tyto náklady a škodu odpovídajícím způsobem snížena.

III.

ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

    1. Právo prodávajícího

Prodávající může od kupní smlouvy jednostranně odstoupit v případě, že kupující je v prodlení s úhradou vystavené faktury více než 10 dnů po dohodnutém termínu, v případě hrubého porušení povinností vyplývajících ze smlouvy nebo v případech stanovených obchodním zákoníkem. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

    1. Právo kupujícího

Kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit v případě, že prodávající není schopen ani v dodatečné 30denní lhůtě odeslat objednané zboží kupujícímu.

V případě, že je smlouva uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku má kupující – spotřebitel právo od uzavřené smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží odstoupit bez udání důvodu. Vzhledem k tomu, že v případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší, vrátí nebo nahradí prodávající kupujícímu a kupující prodávajícímu veškerá přijatá plnění. Odstoupení od smlouvy je kupující povinen oznámit elektronicky na emailovou adresu: [email protected], nebo písemně v provozovně prodávajícího na adrese: Ráj dřeva s.r.o., Pavlice 34, 671 56 Gřešlové Mýto .
Při odstoupení je kupující – spotřebitel povinen uvést číslo objednávky, datum nákupu, číslo účtu pro vrácení peněz a předložit originál nebo kopii dokladu o koupi zboží.

    1. Vrácení zboží

V případě odstoupení od kupní smlouvy dle odst.3.2 tohoto článku, zavazuje se kupující – spotřebitel neprodleně po odstoupení od smlouvy, nejpozději do 14 dnů, předat nebo zaslat zboží zpět na adresu: Ráj dřeva s.r.o., Pavlice 34, 671 56 Grešlové Mýto , kde prodávající bez zbytečného odkladu posoudí stav vráceného zboží. S vrácením kupní ceny zboží je prodávající oprávněn posečkat do té doby, než vrácené zboží obdrží. Pro vrácení plné částky musí být zboží zaslané zpět prodávajícímu v neporušeném stavu, nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství a všech poskytnutých dokladů). V případě, že je zboží prodávajícímu vráceno neúplné, poškozené či viditelně opotřebené, může prodávající požadovat po kupujícím – spotřebiteli náhradu vzniklé škody. Kupující – spotřebitel je povinen nahradit zejména náklady související s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží. Zboží doporučujeme zasílat pojištěné, prodávající neručí za ztrátu nebo poškození při cestě k nám – poškozený balík od Vás nebude převzat od dopravce.

Vrácení peněžních prostředků

V případě odstoupení od kupní smlouvy dle ods.3.2 tohoto článku je prodávající povinen vrátit kupujícímu – spotřebiteli zaplacené finanční částky, včetně nákladů na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží prodávajícím na bankovní účet, který kupující – spotřebitel uvedl ve formuláři o odstoupení od smlouvy a to nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl informován o rozhodnutí kupujícího – spotřebitele odstoupit od smlouvy. S vrácením kupní ceny zboží je prodávající oprávněn posečkat do té doby, než vrácené zboží od kupujícího obdrží.

    1. Náklady spojené s vrácením zboží

V případě odstoupení od kupní smlouvy dle odst. 3.2 tohoto článku nese kupující – spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

    1. Reklamace

V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat: výměnu za nové zboží, opravu zboží, přiměřenou slevu z kupní ceny, odstoupit od smlouvy. Kupující má právo odstoupit od smlouvy, pokud má zboží podstatnou vadu, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě, při větším počtu vad zboží. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se povazuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí §1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

IV.

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ

    1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu s nařízením (EU) 2016/679., o ochraně osobních údajů v souvislosti se zpracováním osobních údajů.
    2. Kupující souhlasí se zpracováním svých osobních údajů získaných při registraci v internetovém obchodě: jméno a příjmení, adresa bydliště, IČ, DIČ, adresa elektronické pošty, telefonní číslo.
    3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení prodávajícímu.
    4. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů. Kupující prohlašuje, že byl poučen o tom, že souhlas se zpracováním osobních údajů může ve vztahu k prodávajícímu odvolat písemným oznámením doručeným na adresu prodávajícího.
    5. Podrobné zpracování Zásad osobních údajů naleznete v sekci Zpracování osobních údajů.

V.

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    1. Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky kupujícím. Odesláním elektronické objednávky kupující bez výhrad přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek a reklamačního řádu a platnou cenu objednaného zboží včetně nákladů na dodání uvedenou v katalogu internetového obchodu, nebylo-li v konkrétním případě dohodnuto jinak.
    2. Veškeré smluvní vztahy vzniklé mezi kupujícím a prodávajícím při uzavření kupní smlouvy dle těchto podmínek se řídí právním řádem České republiky.
    3. Tyto podmínky jsou vyhotoveny pouze v českém jazyce. Kupní smlouva může být uzavřena pouze v českém jazyce.
    4. Tyto obchodní podmínky jsou platné pro všechny kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím. Smluvní strany se mohou písemně dohodnout na jiných podmínkách. V takovém případě je dohoda smluvních stran nadřazena těmto smluvním podmínkám.
    5. Případné spory mezi prodávajícím a kupujícím lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě může kupující (spotřebitel) kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je např. Česká obchodní inspekce či spor řešit on-line prostřednictvím ODR platformy zřízené Evropskou komisí.
    6. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Ráj dřeva s.r.o., Pavlice 34, 671 56 Grešlové Mýto , nebo emailová adresa [email protected], tel.775 394 305

V Pavlicích, dne 1.3.2019